טיול חודש מאי:
יום ה' 9.5.2024  – בדרך לסוסיתא – טל עופר

 רוח, גוף ונפש מתרוממים מעל הכנרת

פנים רבות לה לכנרת. היא מקור של מים, של חיים, של אמונה דתית, של השראה.
פיזית, היא נמצאת, במקום כמעט הכי נמוך בעולם. אבל בו בזמן, יש בה איזה כוח ממגנט המשפיע ומעלה את נפש האדם, את רוחו, לרמות גבוהות של נתינה, של יצירה.
ממעוף הציפור, יופייה מרחיב את לבו של האדם. כחול אגם המים מוקף בזהוב ההרים. אבל מה קורה כשהיופי הזה הופך לקטלני? נשמע מסתורי?
בטיולנו הקרוב נחווה מכלול של רגשות בהשראת הכנרת.
נתוודע ל"כפר נהר הירדן", כפר נופש ייחודי ויחיד במדינת ישראל. כפר שהוקם במטרה להעניק נופש חוויתי, קסום ובטוח, ימים של אור ושמחה, לילדים וילדות המתמודדים עם מחלה, מגבלה או לקות. נלמד על עבודת הקודש שעושים המתנדבים הרבים הפועלים למען הילדים.
נמשיך לגן לאומי סוסיתא, בו ניחשף לתפארתו של הישוב הפגאני, שהפך לנוצרי, אשר שגשג כאן במשך מאות שנים, במיקום מרהיב הצופה על הכנרת ממעוף הציפור. כשאיימו התותחים הסורים מכאן על קבוץ עין גב- נכבש המקום על ידי חיילי צה"ל והיה לנקודה המזרחית ביותר בישראל, עד 1967. הגן עצמו מונגש אבל העלייה אליו במספר לא קטן מדרגות. העלייה אינה קלה אך נעשה אותה באיטיות.
ואיפה הרוח?? שני טייסים תורכיים, שלא הכירו את עצמתה של רוח השרקיה האופיינית לאזור הכנרת, שלמו על כך בחייהם, בראשית המאה ה -20. אנדרטה מרשימה הוקמה לזכרם למרגלות הסוסיתא.

ארוחת צהריים בעין גב (כלולה במחיר)

נסיים את יומנו עם רוח היצירה של הפסל יובי לופן, יליד גינוסר שיספר לנו את סיפור חייו ואופי פסליו, שכולם תבנית נוף מולדתו.

מחיר:
120 ₪  לחברים ולבן / בת זוג
210 ₪ לאורח נוסף

טופס רישום לטיול